תכנון תפריט בריא לאירועים

כיום יותר ויותר אנשים מודעים לאוכל אותו הם מכניסים לגופם. בין אם מדובר במטרות בריאותיות, דיאטטיות, או מוסריות (כגון צמחונות וטבעונות), הדגש על אוכל בריא ומתאים יותר לגוף הינו מאוד נוכח כיום. כחלק מכך, גם מציאת קייטרינג לאירועים ושמחות מושפעת מהחלטות אלו, בעיקר כאשר בעלי השמחה מרגישים כי יש להם אחריות כלפי כלל אורחיהם. כך לדוגמא בקרב הדתיים הצמחונים כיום פופולרי ביותר למצוא קייטרינג חלבי כשר למהדרין (או קייטרינג לא בשרי לצמחונים שאינם שומרים מסורת). ובאופן דומה ניתן למצוא כיום שירותי קייטרינג המוצעים לקהל הטבעוני.

כמובן שניתן גם ללכת על האופציה של הכנת האוכל ללא עזרתו של קייטרינג. במקרה שכזה יש כאלו שמעדיפים ליצור תפריט ולחלק בין בני המשפחה הקרובה/המורחבת ואפילו חברים קרובים את המנות לאירוע כך שהנטל מתחלק בצורה קלה, ויש כאלו המעדיפים להכין את התפריט ואת האוכל בעצמם מבלי להסתמך על אחרים (במיוחד כאשר יש בעיות של כשרות או של בתים אוכלי בשר באירועים צמחונים/טבעוניים).

אם אתם מעדיפים להכין את האוכל בעצמכם, כדאי לעקוב אחר שני שלבים על מנת ליצור את התפריט והאוכל המושלם:

ראשית חשבו על התפריט האידיאלי אותו אתם רוצים לבנות. אל תכללו בו מנות שאינכם יודעים להכין אם אינכם נעזרים בעזרה חיצונית. חשוב שכל מנה שתכינו תהיה כזו שאתם מכירים ומרגישים בנוח עם ההכנה שלה, וכזו שאתם יודעים מראש כמה זמן עבודה היא דורשת, ומהם תנאי האחסון שלה.

שנית תכננו את לו”ז ההכנות של המנות. מנות אשר יכולות להיכנס להקפאה כמו קישים, פשטידות, לחמים, וכו’ – אפשר להכין זמן רב מראש ולשמור בהקפאה עד יום האירוע. לעומת זאת מנות עם זמן תפוגה קצר אשר נוטות להתקלקל בהקפאה (כמו לדוגמא מנות הכוללות תפוחי אדמה הנוטות להפריש עמילנים במהלך ההקפאה וההפשרה) עדיף להכין יום או יומיים לפני האירוע ולשמור במקרר לטריות מקסימלית.

עכשיו כל שנותר לכם הוא להתחיל בעבודה.